HTML

kert a homokon

Kertészkedésről, növényekről érdekességek, gyógynövényekről, a vízhiányos területen hasznosítható növényekről

Friss topikok

Egy másik zöldség szezonjának vége

2014.06.20. 12:23 cat a

Legalábbis nálam :) Ez pedig a borsó. Tudom, máshol még most kezdték szedni, és ez a velőborsóra igaz, hiszen az még most kezd el teremni. Viszont én nem engedhetem meg azt a luxust a homokban, hogy ilyen fajtát vessek.

Az ok igen egyszerű: a kora nyári melegben szabályosan megsül szerencsétlen növény. Egyszerűen felpörkölődik a szára, csörgőssé válik a 30+ fokokban, és onnantól menthetetlen. Hál' Istennek leért és pont a nagy meleget választotta ki a beérésre szokás szerint :) Vagyis villámgyorsan lement alig egy hét alatt,és tudtam is valamennyit eltenni a mélyhűtőbe.

Tavaly ilyenkor egy korai velőborsó fajtát vetettem, szerencsém volt vele, mert nem sült fel idő nap előtt, de az idén nem biztos, hogy jó választás lett volna.A jól bevált fajták nálam: a debreceni világoszöld, és a rajnai törpe, de két éve az előbbihez tértem át teljesen, mert a rajnai törpe bizony törpe növésű marad olykor-olykor :)

Az idén kipróbáltam egy újítást, vagyis kordonba szorítottam a borsót, hogy ne kukacosodjon-molyosodjon fel túl gyorsan, és ne kelljen permetezni, ahogy kb. 19 éve nem tettük eddig, ezután sem óhajtok hagyományt törni, de ki tudja, jövőre nem jön-e el az ideje, remélem sosem fog, de nem látok a jövőbe. A kordon eredménye, hogy nem lesz bogárvilág alatta, mire felszedésre kerül a sor, viszont nem tudja "megvédeni" magát a tűző naptól, így tanulság a jövőre nézve, hogy a legfelső szintet nem húzom ki, így árnyékot is, tart, és nem bukik le gyorsan--> nem kukacosodik le gyorsan. Egy év múlva megmondom, hogy sikerült :D

Szólj hozzá!

Címkék: veteményes Zöldségek

A bejegyzés trackback címe:

https://kertahomokon.blog.hu/api/trackback/id/tr916388415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása